თემატური გეგმები

                                   თემატური გეგმა   ++  კლასი
                        საჩხერის მუნიციპალიტეტის, სპეთის საჯარო სკოლის ბუნებისმეტყველების მასწავლებლის
                                                                                  დალი შუკაკიძის
                                                             2013-2014 სასწავლო წლის თემატურ  გეგმა

საათობრივი დატვირთვა:  კვირაში 2 საათი
წლიური დატვირთვა: 34 სასწავლო კვირა, სულ 68 საათი


სგნის სწავლების მიზანი:
 საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია აზიაროს მოსწავლე მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც მას საშუალებას მისცემს,შეიცნოს და გაითავისოს  სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა საკუთარი თავის, საზპგადოებისა და გარემოს მიმართ.





·         წლის ბოლოს მისაღწევი შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
·         ცოცხალი სამყარო
·         სხეულები და მოვლენები
·         დედამიწა და გარესამყარო
·         ადამიანი და გარემო
·         ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
·         ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 



·         ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
·         ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია  ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.

·         ბუნ.I.5.მოსწავლეს
·          შეუძლია 
·          დაახასიათოს
·          დღე-ღამის 
·          მონაცვლეობასთან
·          დაკავშირებული
·          მოვლენები.

·         ბუნ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.

·         ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის
·          ელემენტარული წესების დაცვა.

·         ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია დამოკიდებულების გამოხატვა საკუთარი  გარემოსადმი.



თემა და მასში შემავალი საკითხები
მიზანი
დრო
შედეგი
აქტივობები
რესურსები
შეფასება

თემა:
მე და ჩემი
სხეული

2სთ




1

მე და ჩემი კლასელები

ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
●აღწერს ადამიანს (საკუთარ თავს) თვალსაჩინო გარეგანი ნიშნების მიხედვით;


თამაში , ,ჩემი ხელი’’,წიგნზე მუშაობა,პლაკატის ,,მე და
ჩემი კლასელები’’ შექმნა

ბაწრის გორგალი, სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები, წებო, მაკრატელი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
2
სხეულის ნაწილები

ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
●აღწერს ადამიანს (საკუთარ თავს) თვალსაჩინო გარეგანი ნიშნების მიხედვით;

თამაში ,,მსგავსი და განსხვავე-
ბული’’, თამაში,,მარჯვენა მარცხენის განსხვავებაზე’’.
წიგნზე მუშაობა, გაკვ.შეჯამება
წიგნი,მაკრატელი, წებო
ორი ლენტი: წითელი და
მწვანე.
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა: ჩემი
სკოლა

3სთ



განმავითარებელი
კომენტ-არი

3

მოგზაურობა სკოლაში
ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია  ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●პოულობს მსგავსი დანიშნულების საგნებს სახლსა და სკოლაში და აღწერს მათ;
●სკოლაში აგნებს მისთვის მნიშვნელოვან ადგილებს (მაგ., საკლასო ოთახი, სპორტული დარბაზი, ტუალეტი, ბუფეტი, ექიმის კაბინეტი, ადგილი, სადაც უნდა დაელოდოს უფროსს);


სკოლის შიდა ტერიტორიის გაცნობა, გაკვეთილის შეჯამება

სკოლის სივრცე
განმავითარებელი
კომენტ-არი
4
მოგზაურობა სკოლის გარეთ
ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის   მსგავსება და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია  ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აფიქსირებს სასწავლო გარემოში (მაგ., საკლასო ოთახი, სკოლის დერეფანი, სკოლის ეზო) ობიექტების  დანიშნულებასა და მათ მდებარეობას საკუთარი თავის მიმართ (მისგან: შორს ახლოს,ზემო ,ქვემოთ, წინ - უკან,  მარჯვნივ - მარცხნივ);
ხატავს სასწავლო გარემოს შესაბამისი ობიექტებით (მაგ., სკოლის შენობა, ეზო, საკლასო ოთახი).




სკოლის ტერიტორიის გარედან დათვალიერება,მუშაობა წიგნზე ,,ვხატავთ ჩვენს სკოლას’’, გაკვეთილის შეჯამება.
სკოლის სივრცე
განმავითარებელი
კომენტ-არი
5
სკოლაში ქცევის წესები
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მონაწილეობს სასკოლო გარემოში ქცევის ელემენტარული წესების შემუშავებაში მასწავლებელთან ერთად და იცავს მათ;
უფრთხილდება და უვლის პირად, თანაკლასელების ნივთებსა და სასკოლო ინვენტარს;


თამაში,,გვჭირდება თუ არა წესები?’’, კლასში ქცევის წესების შემუშავება, წიგნზე
მუშაობა წყვილებში, გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები, წებო, მაკრატელი
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
ოჯახი

6სთ





6

ჩვენი ოჯახის წევრები
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი  ადგილის და სკოლის მისამართს;
აღწერს და აჯგუფებს კონკრეტულ გარემოს ადამიანის აქტივობის მიხედვით .



წიგნზე მუშაობა, საუბარი ოჯახის შემადგენლობის  შესახებ.გაკვეთილის  შეჯამება.

სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები, წებო, თაბახის ფურცლები, ოჯახის ფოტო
განმავითარებელი
კომენტ-არი
7
როგორ ვეხმარებით უფროსებს?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აცნობიერებს ოჯახის ყველა წევრის პასუხისმგებლობას.


დისკუსია თემაზე ,,რატომ გვიყვარს ბაბუა და ბებია?’’
როლური თამაში,,დავეხმაროთ
ოჯახში ერთმანეთს’’.წიგნზე
მუშაობა  ,ნიკოლოზი და მაია
უფროსებს ეხმარებიან’’
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
8
სად ცხოვრობს ოჯახი?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;

იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას   (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);



წიგნზე მუშაობა, ნამუშევრების პრეზენტაცია და აღწერა.გაკვე-
თილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
9
რისგან აშენებენ სახლებს?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.






შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
საუბრობს ცხოველებთან და მცენარეებთან უსაფრთხო ურთიერთობაზე;
თანაკლასელებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან-თვისებებით;




წიგნზე მუშაობა ,,სამი გოჭის
სახლები’’, ნახატის დასრულება
თამასი მხედველობითი მეხსიერების გასავარჯიშებლად
წიგნზე მუშაობა ,, ვის უშენებს
სახლს ნიკოლოზი?’’
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
10
ავეჯი და პირადი ნივთები
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას  

წიგნზე მუშაობა ,, ავეჯის გაცნობა’’, თამაში ,,ამოვიცნოთ ხმით’’. წიგნზე მუშაობა
,,ვასწავლოთ ნიკოლოზს
თავის მოვლა.’’

სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.კბილის ჯაგრისი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
11
სახიფათო ნივთები
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მსჯელობს  ●საყოფაცხოვრებო ნივთების (მაგ., მაკრატელი, ჩაქუჩი, ფანქრის სათლელი) უსაფრთხო მოხმარების წესებზე;

მუშაობა წრეში,, ეს სახიფათო
ნივთები’’, წიგნზე მუშაობა ,,სა-
ოჯახო ელექტროტექნიკა’’
გაკვეთილის შეჯამება.

ჭიქა, საამაშო მანქანა,წიგნი, ფერადი ფანქრები, სახიფათო
ნივთები
განმავითარებელი
კომენტ-არი


თემა:
შემოდგომა



3სთ






12
შემოდგომა
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ცხოველების და მცენარეების  მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს (მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)  და ეძებს პასუხებს.


ექსკურსია სკოლის ეზოში,
თამაში  ,,ფოთოლცვენა’’
გაკვეთილის შეჯამება
წიგნი, წებო, ფერადი ფანქრები,ფოთლები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
13
შემოდგომის  ფერები
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 




შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ცხოველების და მცენარეების  მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს (მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)  და ეძებს პასუხებს.







საუბარი სკოლის ეზოში ექსკურსიის შთაბეჭდილებებზე. კოლაჟის
შექმნა შემოდგომის ფერებზე.
გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, წებო, ფერადი ფანქრები,ფოთლებიმაკრატელი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
14
რთველი
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
 ცხოველების და მცენარეების  მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს (მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)  და ეძებს პასუხებს.



,,რთველი’’ სურათის აღწერა, როლური თამაში ,,რთველში’’
თამაში,, შემოდგომის თვეები’’
წიგნზე მუშაობა, გაკვეთილის
შეჯამება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
საკვები, ხილი, ბოსტნეული

6სთ





15

ჩვენ გვიყვარს ხილი
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს  შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,  ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);

წიგნზე მუშაობა, ხილის გამოფენის მოწყობა, თამაში ,,დავინახოთ ხელებით’’
გაკვეთილის შეჯამება

წიგნი, ფერადი ფანქრები
სხვადასხვა ხილი, ყუთი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
16
რა უფრო
გემრიელია?
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს  შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,  ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
წიგნზე მუშაობა, ხილის გამოფენის მოწყობა, საუბარი
,,ვის რომელი ხილი უყვარს?’’
გაკვეთილის შეჯამება
წიგნი
სხვადასხვა ხილი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
17
ხილია თუ ბოსტნეული?
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს  შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,  ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
შეგრძნების ორგანოების (ერთდროულად ორის) დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი ობიექტების მახასიათებლებს (მაგ., ლიმონი  ყვითელი და მჟავეა, თოვლი თეთრი და ცივია);

როლური თამაში,მუშაობა წიგნზე, საუბარი რა არის ბოსტნეული?
წიგნი, ფერადი ფანქრები
სხვადასხვა ხილი,ბოსტნეული,
 ყუთი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
18
სასარგებლო საკვები
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ., როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი  საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ, გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);

საუბარი ჯგუფებში რას ვიყენებთ საჭმელად? წიგნზე
მუშაობა.
წიგნი, ფერადი ფანქრები,
სხვადასხვა სახის  ბოსტნეული, ერთჯერადი
ჭურჭელი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
19
საჭმელი
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ., როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი  საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ, გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად  და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;


საკლასო დისკუსია,მუშაობა
ჯგუფებში, წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები,
სხვადასხვა სახის  ბოსტნეული,ხაჭო, არაჟანი და ა.შ
განმავითარებელი
კომენტ-არი
20
სასმელი
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ., როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი  საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ, გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);

საკლასო დისკუსია,მუშაობა
ჯგუფებში, წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
უსაფრთხო-
ების
სადარაჯოზე

4სთ





21

გზა სახლიდან სკოლამდე
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის  წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი  ადგილის და სკოლის მისამართს;

საუბარი თემაზე ,,გზა სახლიდან სკოლამდე’’, ექსკურსია სკოლის მიმდებარე
ქუცაზე. დისკუსია თემაზე
,,ხიფათი ქუჩაში’’

სახელმძღვანელო,
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
22
საგზაო მოძრაობის წესები
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის  წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი  ადგილის და სკოლის მისამართს;
წიგნზე მუსაობა, მოთელვა
,,გადავკვეთოთ ქუჩა’’
გაკვეთილის შეჯამება
წიგნი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
23
საგზაო ნიშნები და ტრანსპორტი
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის  წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი  ადგილის და სკოლის მისამართს;
საგზაო ნიშნების ხატვა,თამაში
წყვილებში, მუშაობა წიგნზე
გაკვეთილის შეჯამება
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.თაბახის ფურცლები
განმავითარებელი
კომენტ-არი
24
რომელი ტრანსპორტ-ით
ვიმგზავროთ?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის  წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი  ადგილის და სკოლის მისამართს;
სათამაშოების გამოფენა, წიგნზე მუშაობა ტრანსპორტის სახეობათა დაჯგუფება.
გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი,თაბახის ფურცლები
მაკრატელი, წებო
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
სავაჭრო
ობიექტები
მარკეტი/
სუპერმარკ-ეტი

2სთ





25

მაღაზიაში
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.


ექსკურსია მაღაზიაში,
წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, შინიდან მოტანილი სათამაშოები, მაკრატელი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
26
ქართული ფული
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.


თამაში მაღაზიის მოწყობა
კლასში,დავალება ჯგუფებში
სამუშაოდ--როგორ დავხმაროთ
ადამიანებს. წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:სამოსი

2სთ





27

რას ვიცვამთ?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;




წიგნის პერსონაჟების მაიას და ნიკოლოზის ჩაცმა. თამაში
დავინახოთ თითებით, კვლე-
ვა რისგან კერავენ ტანსაცმელს?
გაკვეილის შეჯამება.

წიგნი,მაკრატელი,წებო, ყუთი, სხვადასხვა საბა-
ვშვო ტანსაცმელი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
28
როგორ იმოსებიან
ადამიანები?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;





განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
ზამთარი

2სთ






29


ზამთარში
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად  და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;





წიგნზე მუშაობა,თამაში ,,ზა-
მთრის თვეები’’. ,,რა შეეშალა
მხატვარს?’’ გაკვეთილის
შეჯამება
განმავითარებელი
კომენტ-არი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
30
ახალი წელი მოსულა
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე-ღამის  მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.





შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას დღე-ღამის განმავლობაში და  უკავშირებს კონკრეტულ დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);


საუბარი --როგორ შევხვდეთ
ახალ წელს?წიგნზე მუშაობა,
თამაში ,,შევქმნათ ფიფქის ფორმა’’ გაკვეთილის შეჯამება.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა: ფერი და შემოდგომა

2სთ





31

ფერი და ფორმა
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ., ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი, ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.


წიგნზე მუშაობა, ფიგურების
დაჯგუფება, მუშაობა ჯგუფებში, გაკვეთილის შეჯამება.

სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. მაკრატელი, ასანთის ღერები
განმავითარებელი
კომენტ-არი
32
ეს საოცარი კენჭები
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ., ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი, ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.

მუშაობა ჯგუფებში,  წიგნზე
მუშაობა, გაკვეთილის შეჯამება
წიგნი, ერთჯერადი პატარა
პარკები, კენჭები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი



თემა:
დღე-ღამე



2სთ







33
დღე-ღამის მონაცვლეობა
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე-ღამის  მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.








შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას დღე-ღამის განმავლობაში და  უკავშირებს კონკრეტულ დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.



წიგნზე მუშაობა,საუბარი
დღეღამის მონაკვეთებზე,
თამაში კვირის დღეების დამახსოვრებაზე. გაკვეთილის
შეჯამება.
ფერადი
ფანქრები. დაფა, ცარცი

                             
განმავითარებელი
კომენტ-არი
34
ვის არ სძინავს ღამით?
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე-ღამის  მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.








შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას დღე-ღამის განმავლობაში და  უკავშირებს კონკრეტულ დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.



წიგნზე მუშაობა, საკლასო
დისკუსია, თამაში ,,ამოვიცნოთ
მოთხრობის პერსონაჯები’’
გაკვეთილის შეჯამება
მუქი მზის სათვალე, წიგნი
განმავითარებელი
კომენტ-არი


თემა:
შეგრძნებები

2სთ





35

როგორ ამოვიცნობთ საგნებს?
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ., როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი  საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ, გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;





თამაში
 ,, დავინახოთ თითებით’’, ,, დავინახოთ ყუ-
რებით’’ მუშაობა ჯგუფებში--როლების გათამაშება. გაკვეთილის შეჯამება.

კაშნე თვალების ასახვევად,წიგნი, ფერადი ფანქრები, საპონი, ცივი და
თბილი წყალი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
36
ყნოსვა და გემო
ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს  შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,  ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
შეგრძნების ორგანოების (ერთდროულად ორის) დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი ობიექტების მახასიათებლებს (მაგ., ლიმონი  ყვითელი და მჟავეა, თოვლი თეთრი და ცივია);
იყენებს მარტივ ხელსაწყოებს (მაგ., ლუპა, სტეტოსკოპი)  ობიექტის აღსაქმელად.







წიგნზე მუშაობა, თამაში
,,დავინახოთ ცხვირით’’.
მოთხრობა ამოცანა
გაკვეთილის შეჯამება
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. სურნელოვანი
ყვავილი, ძმარი, ლიმონი,ცხელი ჩაი, სათამა-
შო რომელიც ხმაურობს.

                             
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
ჯანმრთელო-
ბის
სადარაჯოზე



3სთ



განმავითარებელი
კომენტ-არი
37
ექიმი და წამლები
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობ-აზე.


წიგნზე მუშაობა, ჯგუფური
მუშაობა--როლური თამაში,
საკლასო დისკუსია
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.

38
გინდა ჯანმრთელი იყო?
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობაზე.


წიგნზე მუშაობა, საკლასო დი-
სკუსია , დაკვირვება გულისცემასა და სუნთქვაზე.
მუშაობა წყვილებში, გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, ფონედოსკოპი,
სტეტოსკოპი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
39
ვივარჯიშოთ ყველამ ერთად





ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია  პირადი ჰიგიენისა და  უსაფრთხო  ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი),  აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობ-აზე.


საუბარი ვარჯიშის მნიშვნელობაზე, წიგნზე მუშაობა, ვარჯიშების შესწავლა
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. ფოტოაპარატი
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
როგორ და სად
ვერთობით?



3სთ



40
ცირკში
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია  ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აფიქსირებს სასწავლო გარემოში (მაგ., საკლასო ოთახი, სკოლის დერეფანი, სკოლის ეზო) ობიექტების  დანიშნულებასა და მათ მდებარეობას საკუთარი თავის მიმართ (მისგან: შორს - ახლოს, ზემოთ - ქვემოთ, წინ - უკან,  მარჯვნივ - მარცხნივ);
ხატავს სასწავლო გარემოს შესაბამისი ობიექტებით (მაგ., სკოლის შენობა, ეზო, საკლასო ოთახი).


შთაბეჭდილებების გახსენება,
წიგნზე მუშაობა, საკლასო
დისკუსია, როლებიანი
თამაში, გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, რეზინის ზონარი,თაბახის
 ფურცლები, მაკრატელი, წებო,
ფლომასტერები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
41
ნიკოლოზი და მაია
ზოოპარკში
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.





მუშაობა სახელმძღვანელოზე
გაკვეთილის შეჯამებალის
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. მაკრატელი, წებო
განმავითარებელი
კომენტ-არი
42
ჩვენი ზოოპარკი


ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.





მუშაობა ჯგუფებში, წიგნზე
მუშაობა, გაკვეთილის
შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. სათამაშო
ცხოველები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
გაზაფხული



2სთ



43
გაზაფხულის მობრძანება
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ., ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი, ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.


მოთხრობის მოსმენა და წელიწადის დროის ამოცნობა.
საუბარი გაზაფხულზე, ტამაში
,,გაზაფხულის თვეები’’
მუშაობა სახელმძღვანელოზე,
გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები. მასწავლებლის
წიგნი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
44
გაზაფხული ჩვენს ეზოში





ბუნ.I.1.მოსწავლეს  შეუძლია  გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის ორგანოებს;
ცხოველების და მცენარეების  მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს (მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)  და ეძებს პასუხებს.




მუშაობა ჯგუფებში, წიგნზე
მუშაობა,ლექსების კითხვა
გაზაფხულის თემაზე, გაკვეთილის შეჯამება.
სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები.თაბახის ფურცლები
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
მზე, მთვარე
ვარსკვლავები




2სთ



45
მოგზაურობა კოსმოსში
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე-ღამის  მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას დღე-ღამის განმავლობაში და  უკავშირებს კონკრეტულ დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);

წიგნზე მუშაობა,
სახელმძღვანელო, სამი
სხვადასხვა ზომის
ბურთი
განმავითარებელი
კომენტ-არი
46
რა მოხდება მზე რომ ჩაქრეს?



ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.

მუშაობა სიგნზე, თამაში
ბურთით, გაკვეთილის შე-
ჯამება.
სახელმძღვანელო, ფანარი,ბურთი, ფერადი
ფანქრები, თაბახის ფურცლები
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
ცხოველთა
სამყარო



6სთ



47
ჩვენი ოთხფეხა მეგობრები
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.


წიგნზე მუშაობა, ცხოველებ-
ის დაჯგუფება. გაკვეთილის
შეჯამება.
წიგნი, მაკრატელი, ფერადი
ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
48
შინაური ფრინველები
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.




წიგნზე მუშაობა, მუშაობა
ჯგუფებში, გაკვეთილის
შეჯამება.
წიგნი, წებოვანი ფურცლები,
ფერადი ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
49
ზოგი დადის, ზოგი დახოხავს
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე

შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.




შესავალი საუბრები, წიგნზე
მუშაობა, თამაში მოცემული
ფიგურებით, მუშაობა წყვილებში, გაკვეთილის
შეჯამება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები,
ფურცლები ცხოველთა სახელებით.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
50
წყლის ბინადრები
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია  დაახასიათოს დღე
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას  და აკეთებს ჩანახატებს.
●თანაკლასელ-ებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან– თვისებებით;




მუშაობა სახელმძღვანელოზე,
მუშაობა ჯგუფებში,
საკლასო დისკუსია, გაკვე-
თილის შეჯამება.
წიგნი, მაკრატელი, ფერადი
ფანქრები.წებო, თაბახის
ფურცლები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
51
ფრინველთა ხმები
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 




შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად  და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;

წიგნზე მუშაობა, მუშაობა დაფაზე, გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები,
დაფა, ცარცი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
52




პატარა ექვსფეხა ცხოველები


ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად  და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;

მუშაობა წიგნზე,  ჯგუფური
მუშაობა, გაკვეთილის შეჯა-
მება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები,
ასანთის ღერები.


განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
მცენარეები


4სთ



53
რა ამშვენებს მინდორს?
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია  აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით. 


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად და ცხოველებად  და აღწერს მათ განმასხვავებელ ნიშნებს;
ხოველების და მცენარეების  მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს (მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)  და ეძებს პასუხებს.

სურათის აღწერა, მუშაობა
წიგნზე, თამაში ყვავილების
ამოცნობაზე, ჯგუფური
მუშაობა, გაკვეთილის
შეჯამება.





წიგნი, ფერადი ფანქრები, წებო, მაკრატელი, ყვავილების თაიგული ,
დიდი ფორმატის ქაღალდი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
54
მოვუაროთ ყვავილებს
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
თანაკლასელებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან – თვისებებით;

საუბარი როგორ მოვუაროთ
ყვავილებს? , თამაში ყურადღების გასავარჯიშებლად. მუშაობა
წიგნზე, გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, ყვავილები,თაბახის
ფურცლები, ფერადი ფანქრები, მაკრატელი, წებო.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
55
ჩვენი ტყე
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.

შედეგი თვალსაჩინოა
განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს  საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას   (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);

საუბარი  ტყის შესახებ, წიგნზე
მუშაობა, გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, მაკრატელი, წებო,
ფორმატის ქაღალდი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
56
ტყის ბინადრები
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.

შედეგი თვალსაჩინოა
განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს  საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას   (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);
·        
 შეეშალა მხატვარს? წიგნზე
მუშაობა ჯგუფებში
,,ნადირის დაბინავება ტყეში’’
გაკვეთილის შეჯამება
წიგნი, მაკრატელი, წებო,
ფორმატის ქაღალდი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი

თემა:
ზაფხულიც მობრძანდა


3სთ






57
ზაფხულიც მოვიდა
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.


შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ., ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი, ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
აკვირდება და აღწერს   მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.





მოთხრობის მოსმენა და წელიწადის დროების ამოცნობა, საუბარი ზაფხულზე.
მუშაობა ჯფუფებში, წიგნზე
მუშაობა. გაკვეთილის შეჯამება.
წიგნი, ფერადი ფანქრები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
58
ექსკურსია კლასის ტყეში
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს  საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას   (მაგ., საყოფაცხოვრე-ბო ნარჩენების განთავსება);




საუბარი ექსკურსიის შესახებ.
მზადება ექსკურსიისთვის, წარმოსახვითი მოგზაურობა კლასის ტყეში.
გაკვეთილის შეჯამება.
თაბახის ფურცლები,ფერადი
ფანქრები, ზურგჩანტა, ექსკურსიისთვის საჭირო
ნივთები.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
59
ბუნებაში ქცევის წესები
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი  გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.



შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს  საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
იცავს გარემოში სისუფთავეს  და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების  მნიშვნელობას   (მაგ., საყოფაცხოვრე-ბო ნარჩენების განთავსება);




მუშაობა ჯგუფებში, მცირე ექსკურსია ბუნებრივ გარემოში,
გაკვეთილის შეჯამება.
დაფა, ცარცი, ჰიგიენური ხელთათმანი, ზურგჩანთა
ფოტოაპარატი.
განმავითარებელი
კომენტ-არი
60
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
6162
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
63
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
64
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
65
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
66
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
67
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი
68
სარეზერვო
გაკვეთილები
გავლილი მასალის განმეორება

შესწავლილი თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
საუბარი, კითხვა-
პასუხი
წიგნი , რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
განმავითარებელი
კომენტ-არი

                           


Комментариев нет:

Отправить комментарий