თემატური
გეგმა ++ კლასი
საჩხერის მუნიციპალიტეტის,
სპეთის საჯარო სკოლის ბუნებისმეტყველების მასწავლებლის
დალი შუკაკიძის
2013-2014 სასწავლო წლის თემატურ გეგმა
საათობრივი დატვირთვა: კვირაში 2 საათი
წლიური დატვირთვა: 34 სასწავლო კვირა, სულ 68 საათი
სგნის სწავლების
მიზანი:
საბუნებისმეტყველო დისციპლინების სწავლების მიზანია
აზიაროს მოსწავლე მეცნიერების საფუძვლებს და განუვითაროს კვლევის უნარ-ჩვევები, რაც
მას საშუალებას მისცემს,შეიცნოს და გაითავისოს
სამყარო, ჩაერთოს საზოგადოებრივი საქმიანობის სხვადასხვა სფეროში, იგრძნოს პასუხისმგებლობა
საკუთარი თავის, საზპგადოებისა და გარემოს მიმართ.
·
წლის ბოლოს მისაღწევი
შედეგები მიმართულებების მიხედვით:
·
ცოცხალი სამყარო
|
·
სხეულები და მოვლენები
|
·
დედამიწა და გარესამყარო
|
·
ადამიანი და გარემო
|
·
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
·
ბუნ.I.2.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების მიხედვით.
|
·
ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია
აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს შორის მსგავსება
და განსხვავება არსებითი ნიშნების მიხედვით.
|
·
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება სკოლის ტერიტორიაზე.
·
ბუნ.I.5.მოსწავლეს
·
შეუძლია
·
დაახასიათოს
·
დღე-ღამის
·
მონაცვლეობასთან
·
დაკავშირებული
·
მოვლენები.
·
ბუნ.I.6. მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს
აღწერა.
|
·
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი ჰიგიენისა და უსაფრთხო
ქცევის
·
ელემენტარული წესების დაცვა.
·
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია დამოკიდებულების
გამოხატვა საკუთარი გარემოსადმი.
|
|
თემა
და მასში შემავალი საკითხები
|
მიზანი
|
დრო
|
შედეგი
|
აქტივობები
|
რესურსები
|
შეფასება
|
|||||||
|
თემა:
მე
და ჩემი
სხეული
|
|
2სთ
|
|
|
|
||||||||
1
|
მე
და ჩემი კლასელები
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
●აღწერს ადამიანს (საკუთარ თავს) თვალსაჩინო გარეგანი
ნიშნების მიხედვით;
|
თამაში
, ,ჩემი ხელი’’,წიგნზე მუშაობა,პლაკატის ,,მე და
ჩემი
კლასელები’’ შექმნა
|
ბაწრის
გორგალი, სახელმძღვანელო, ფერადი
ფანქრები,
წებო, მაკრატელი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
2
|
სხეულის
ნაწილები
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა
თუ მოსწავლე:
●აღწერს ადამიანს (საკუთარ თავს) თვალსაჩინო გარეგანი
ნიშნების მიხედვით;
|
თამაში
,,მსგავსი და განსხვავე-
ბული’’,
თამაში,,მარჯვენა მარცხენის განსხვავებაზე’’.
წიგნზე
მუშაობა, გაკვ.შეჯამება
|
წიგნი,მაკრატელი,
წებო
ორი
ლენტი: წითელი და
მწვანე.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ჩემი
სკოლა
|
|
3სთ
|
|
|
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
3
|
მოგზაურობა
სკოლაში
|
ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს
შორის მსგავსება და განსხვავება არსებითი
ნიშნების მიხედვით.
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება
სკოლის ტერიტორიაზე.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●პოულობს მსგავსი დანიშნულების საგნებს სახლსა და სკოლაში
და აღწერს მათ;
●სკოლაში აგნებს მისთვის მნიშვნელოვან ადგილებს (მაგ., საკლასო ოთახი, სპორტული დარბაზი, ტუალეტი,
ბუფეტი, ექიმის კაბინეტი, ადგილი, სადაც უნდა დაელოდოს უფროსს);
|
სკოლის
შიდა ტერიტორიის გაცნობა, გაკვეთილის შეჯამება
|
სკოლის
სივრცე
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
4
|
მოგზაურობა
სკოლის გარეთ
|
ბუნ.I.3.მოსწავლეს შეუძლია აღწეროს სხეულებს/მოვლენებს
შორის მსგავსება და განსხვავება არსებითი
ნიშნების მიხედვით.
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება
სკოლის ტერიტორიაზე.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აფიქსირებს სასწავლო გარემოში
(მაგ., საკლასო ოთახი, სკოლის დერეფანი,
სკოლის ეზო) ობიექტების დანიშნულებასა
და მათ მდებარეობას საკუთარი თავის მიმართ (მისგან: შორს ახლოს,ზემოთ ,ქვემოთ, წინ - უკან, მარჯვნივ - მარცხნივ);
ხატავს სასწავლო გარემოს შესაბამისი ობიექტებით (მაგ., სკოლის შენობა, ეზო, საკლასო ოთახი).
|
სკოლის
ტერიტორიის გარედან დათვალიერება,მუშაობა წიგნზე ,,ვხატავთ ჩვენს სკოლას’’, გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სკოლის
სივრცე
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
5
|
სკოლაში
ქცევის წესები
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●მონაწილეობს სასკოლო გარემოში ქცევის ელემენტარული წესების შემუშავებაში
მასწავლებელთან ერთად და იცავს მათ;
●უფრთხილდება და უვლის პირად, თანაკლასელების ნივთებსა და სასკოლო ინვენტარს;
|
თამაში,,გვჭირდება
თუ არა წესები?’’, კლასში ქცევის წესების შემუშავება, წიგნზე
მუშაობა
წყვილებში, გაკვეთილის შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები,
წებო, მაკრატელი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ოჯახი
|
|
6სთ
|
|
|
|
|
|||||||
6
|
ჩვენი
ოჯახის წევრები
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს საკუთარი საცხოვრებელი ადგილის და სკოლის მისამართს;
●აღწერს და აჯგუფებს კონკრეტულ გარემოს
ადამიანის აქტივობის მიხედვით .
|
წიგნზე
მუშაობა, საუბარი ოჯახის შემადგენლობის შესახებ.გაკვეთილის შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები,
წებო, თაბახის ფურცლები, ოჯახის ფოტო
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
7
|
როგორ
ვეხმარებით უფროსებს?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აცნობიერებს
ოჯახის ყველა წევრის პასუხისმგებლობას.
|
დისკუსია
თემაზე ,,რატომ გვიყვარს ბაბუა და ბებია?’’
როლური
თამაში,,დავეხმაროთ
ოჯახში
ერთმანეთს’’.წიგნზე
მუშაობა ,ნიკოლოზი და მაია
უფროსებს
ეხმარებიან’’
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
8
|
სად
ცხოვრობს ოჯახი?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი,
პირსახოცი), აღწერს
მათ დანიშნულებას
და მოხმარების წესებს;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს
ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);
|
წიგნზე
მუშაობა, ნამუშევრების პრეზენტაცია და აღწერა.გაკვე-
თილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
9
|
რისგან
აშენებენ სახლებს?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●საუბრობს ცხოველებთან და მცენარეებთან
უსაფრთხო ურთიერთობაზე;
●თანაკლასელებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი
ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული
ნიშან-თვისებებით;
|
წიგნზე
მუშაობა ,,სამი გოჭის
სახლები’’,
ნახატის დასრულება
თამასი
მხედველობითი მეხსიერების გასავარჯიშებლად
წიგნზე
მუშაობა ,, ვის უშენებს
სახლს
ნიკოლოზი?’’
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
10
|
ავეჯი
და პირადი ნივთები
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს
(მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას
|
წიგნზე
მუშაობა ,, ავეჯის გაცნობა’’, თამაში ,,ამოვიცნოთ ხმით’’. წიგნზე მუშაობა
,,ვასწავლოთ
ნიკოლოზს
თავის
მოვლა.’’
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.კბილის
ჯაგრისი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
11
|
სახიფათო
ნივთები
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
მსჯელობს ●საყოფაცხოვრებო ნივთების (მაგ., მაკრატელი, ჩაქუჩი, ფანქრის სათლელი) უსაფრთხო მოხმარების წესებზე;
|
მუშაობა
წრეში,, ეს სახიფათო
ნივთები’’,
წიგნზე მუშაობა ,,სა-
ოჯახო
ელექტროტექნიკა’’
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
ჭიქა,
სათამაშო მანქანა,წიგნი, ფერადი ფანქრები, სახიფათო
ნივთები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
შემოდგომა
|
|
3სთ
|
|
|
|
|
|||||||
12
|
შემოდგომა
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ცხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
(მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში
მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)
და ეძებს პასუხებს.
|
ექსკურსია
სკოლის ეზოში,
თამაში ,,ფოთოლცვენა’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
წიგნი,
წებო, ფერადი ფანქრები,ფოთლები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
13
|
შემოდგომის ფერები
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ცხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
(მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში
მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)
და ეძებს პასუხებს.
|
საუბარი
სკოლის ეზოში ექსკურსიის შთაბეჭდილებებზე. კოლაჟის
შექმნა
შემოდგომის ფერებზე.
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
წებო, ფერადი ფანქრები,ფოთლებიმაკრატელი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
14
|
რთველი
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ცხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
(მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში
მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)
და ეძებს პასუხებს.
|
,,რთველი’’
სურათის აღწერა, როლური თამაში ,,რთველში’’
თამაში,,
შემოდგომის თვეები’’
წიგნზე
მუშაობა, გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
საკვები,
ხილი, ბოსტნეული
|
|
6სთ
|
|
|
|
|
|||||||
15
|
ჩვენ
გვიყვარს ხილი
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ., ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
|
წიგნზე
მუშაობა, ხილის გამოფენის მოწყობა, თამაში ,,დავინახოთ ხელებით’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები
სხვადასხვა
ხილი, ყუთი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
16
|
რა
უფრო
გემრიელია?
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,
ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
|
წიგნზე
მუშაობა, ხილის გამოფენის მოწყობა, საუბარი
,,ვის
რომელი ხილი უყვარს?’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
წიგნი
სხვადასხვა
ხილი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
17
|
ხილია
თუ ბოსტნეული?
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
●უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,
ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
●შეგრძნების ორგანოების (ერთდროულად
ორის) დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი ობიექტების მახასიათებლებს (მაგ., ლიმონი ყვითელი და მჟავეა, თოვლი თეთრი და ცივია);
|
როლური
თამაში,მუშაობა წიგნზე, საუბარი რა არის ბოსტნეული?
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები
სხვადასხვა
ხილი,ბოსტნეული,
ყუთი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
18
|
სასარგებლო
საკვები
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს
და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა
და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ.,
როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი
საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ,
გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
|
საუბარი
ჯგუფებში რას ვიყენებთ საჭმელად? წიგნზე
მუშაობა.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები,
სხვადასხვა
სახის ბოსტნეული, ერთჯერადი
ჭურჭელი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
19
|
საჭმელი
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს
და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა
და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ.,
როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი
საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ,
გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
●აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად
და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ
ნიშნებს;
|
საკლასო
დისკუსია,მუშაობა
ჯგუფებში,
წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები,
სხვადასხვა
სახის ბოსტნეული,ხაჭო, არაჟანი და ა.შ
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
20
|
სასმელი
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს
და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა
და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ.,
როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი
საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ,
გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
|
საკლასო
დისკუსია,მუშაობა
ჯგუფებში,
წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
უსაფრთხო-
ების
სადარაჯოზე
|
|
4სთ
|
|
|
|
|
|||||||
21
|
გზა
სახლიდან სკოლამდე
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა
უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი
საცხოვრებელი ადგილის და სკოლის მისამართს;
|
საუბარი
თემაზე ,,გზა სახლიდან სკოლამდე’’, ექსკურსია სკოლის მიმდებარე
ქუცაზე.
დისკუსია თემაზე
,,ხიფათი
ქუჩაში’’
|
სახელმძღვანელო,
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
22
|
საგზაო
მოძრაობის წესები
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა
უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი
საცხოვრებელი ადგილის და სკოლის მისამართს;
|
წიგნზე
მუსაობა, მოთელვა
,,გადავკვეთოთ
ქუჩა’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
წიგნი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
23
|
საგზაო
ნიშნები და ტრანსპორტი
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა
უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი
საცხოვრებელი ადგილის და სკოლის მისამართს;
|
საგზაო
ნიშნების ხატვა,თამაში
წყვილებში,
მუშაობა წიგნზე
გაკვეთილის
შეჯამება
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.თაბახის
ფურცლები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
24
|
რომელი
ტრანსპორტ-ით
ვიმგზავროთ?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ამოიცნობს და განმარტავს ქუჩაში მოძრაობის წესების ამსახველ ძირითად პირობით ნიშნებს (არა
უმეტეს სამი საპირისპირო წყვილისა), ხსნის მათი დაცვის აუცილებლობას;
ასახელებს საკუთარი
საცხოვრებელი ადგილის და სკოლის მისამართს;
|
სათამაშოების
გამოფენა, წიგნზე მუშაობა ტრანსპორტის სახეობათა დაჯგუფება.
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,თაბახის
ფურცლები
მაკრატელი,
წებო
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
სავაჭრო
ობიექტები
მარკეტი/
სუპერმარკ-ეტი
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
25
|
მაღაზიაში
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს
ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
ექსკურსია
მაღაზიაში,
წიგნზე
მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
შინიდან მოტანილი სათამაშოები, მაკრატელი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
26
|
ქართული
ფული
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს
ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
თამაში
მაღაზიის მოწყობა
კლასში,დავალება
ჯგუფებში
სამუშაოდ--როგორ
დავხმაროთ
ადამიანებს.
წიგნზე მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:სამოსი
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
27
|
რას
ვიცვამთ?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს
(მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
|
წიგნის
პერსონაჟების მაიას და ნიკოლოზის ჩაცმა. თამაში
დავინახოთ
თითებით, კვლე-
ვა
რისგან კერავენ ტანსაცმელს?
გაკვეილის
შეჯამება.
|
წიგნი,მაკრატელი,წებო,
ყუთი, სხვადასხვა საბა-
ვშვო
ტანსაცმელი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
28
|
როგორ
იმოსებიან
ადამიანები?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს
(მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი, პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას და მოხმარების წესებს;
|
|
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ზამთარი
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
29
|
ზამთარში
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად
და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ
ნიშნებს;
|
წიგნზე
მუშაობა,თამაში ,,ზა-
მთრის
თვეები’’. ,,რა შეეშალა
მხატვარს?’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
30
|
ახალი
წელი მოსულა
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული მოვლენები.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას დღე-ღამის
განმავლობაში და უკავშირებს კონკრეტულ დროს
(მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება,
საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
|
საუბარი
--როგორ შევხვდეთ
ახალ
წელს?წიგნზე მუშაობა,
თამაში
,,შევქმნათ ფიფქის ფორმა’’ გაკვეთილის შეჯამება.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ფერი და შემოდგომა
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
31
|
ფერი
და ფორმა
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ.,
ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი,
ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
წიგნზე
მუშაობა, ფიგურების
დაჯგუფება,
მუშაობა ჯგუფებში, გაკვეთილის შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
მაკრატელი, ასანთის ღერები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
32
|
ეს
საოცარი კენჭები
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ.,
ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი,
ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მუშაობა
ჯგუფებში, წიგნზე
მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება
|
წიგნი,
ერთჯერადი პატარა
პარკები,
კენჭები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
დღე-ღამე
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
33
|
დღე-ღამის
მონაცვლეობა
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული
მოვლენები.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
●აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას
დღე-ღამის განმავლობაში და უკავშირებს კონკრეტულ
დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
●აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას
დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
|
წიგნზე
მუშაობა,საუბარი
დღეღამის
მონაკვეთებზე,
თამაში
კვირის დღეების დამახსოვრებაზე. გაკვეთილის
შეჯამება.
|
ფერადი
ფანქრები.
დაფა, ცარცი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
34
|
ვის
არ სძინავს ღამით?
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული
მოვლენები.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
●აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას
დღე-ღამის განმავლობაში და უკავშირებს კონკრეტულ
დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
●აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას
დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
|
წიგნზე
მუშაობა, საკლასო
დისკუსია,
თამაში ,,ამოვიცნოთ
მოთხრობის
პერსონაჯები’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
მუქი
მზის სათვალე, წიგნი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
შეგრძნებები
|
|
2სთ
|
|
|
|
|
|||||||
35
|
როგორ
ამოვიცნობთ საგნებს?
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ჩამოთვლის ადამიანის შეგრძნებებს
და აღწერს მათ როლს გარემომცველი ობიექტების ამოცნობასა
და პირად უსაფრთხოებაში (მაგ.,
როგორ გვეხმარება გარეგნული ნიშნები და სუნი
საკვების ვარგისიანობის დადგენაში; როგორ შეგვიძლია ხმის საშუალებით დავადგინოთ,
გამართულად მუშაობს თუ არა რომელიმე ხელსაწყო);
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
|
თამაში
,, დავინახოთ თითებით’’, ,, დავინახოთ ყუ-
რებით’’
მუშაობა ჯგუფებში--როლების გათამაშება. გაკვეთილის შეჯამება.
|
კაშნე
თვალების ასახვევად,წიგნი, ფერადი ფანქრები, საპონი, ცივი და
თბილი
წყალი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
36
|
ყნოსვა
და გემო
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
●უკავშირებს ობიექტის ზოგიერთ მახასიათებელს შესაბამის შეგრძნების ორგანოს (მაგ.,
ფერი, ფორმა - თვალი; გემო - ენა);
●შეგრძნების ორგანოების (ერთდროულად
ორის) დახმარებით აღწერს მისთვის ნაცნობი ობიექტების მახასიათებლებს (მაგ., ლიმონი ყვითელი და მჟავეა, თოვლი თეთრი და ცივია);
●იყენებს მარტივ ხელსაწყოებს (მაგ., ლუპა, სტეტოსკოპი) ობიექტის აღსაქმელად.
|
წიგნზე
მუშაობა, თამაში
,,დავინახოთ
ცხვირით’’.
მოთხრობა
ამოცანა
გაკვეთილის
შეჯამება
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
სურნელოვანი
ყვავილი,
ძმარი, ლიმონი,ცხელი ჩაი, სათამა-
შო
რომელიც ხმაურობს.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ჯანმრთელო-
ბის
სადარაჯოზე
|
|
3სთ
|
|
|
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
37
|
ექიმი
და წამლები
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი,
პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას
და მოხმარების წესებს;
●საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის
ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობ-აზე.
|
წიგნზე
მუშაობა, ჯგუფური
მუშაობა--როლური
თამაში,
საკლასო
დისკუსია
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
|
|
|||||||
38
|
გინდა
ჯანმრთელი იყო?
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი,
პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას
და მოხმარების წესებს;
●საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის
ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობაზე.
|
წიგნზე
მუშაობა, საკლასო დი-
სკუსია
, დაკვირვება გულისცემასა და სუნთქვაზე.
მუშაობა
წყვილებში, გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
ფონედოსკოპი,
სტეტოსკოპი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
39
|
ვივარჯიშოთ
ყველამ ერთად
|
ბუნ.I.7.მოსწავლეს შეუძლია პირადი
ჰიგიენისა და უსაფრთხო ქცევის ელემენტარული წესების დაცვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ასახელებს პირადი ჰიგიენის ნივთებს (მაგ., სავარცხელი, კბილის ჯაგრისი,
პირსახოცი), აღწერს მათ დანიშნულებას
და მოხმარების წესებს;
●საუბრობს კომპიუტერით სარგებლობის ჰიგიენური ნორმების (კომპიუტერით სარგებლობის
ხანგრძლივობა, მანძილი მონიტორსა და მოსწავლეს შორის) დაცვის აუცილებლობ-აზე.
|
საუბარი
ვარჯიშის მნიშვნელობაზე, წიგნზე მუშაობა, ვარჯიშების შესწავლა
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
ფოტოაპარატი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
როგორ
და სად
ვერთობით?
|
|
|
3სთ
|
|
|
|
|||||||
40
|
ცირკში
|
ბუნ.I.4.მოსწავლეს შეუძლია ორიენტირება
სკოლის ტერიტორიაზე.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აფიქსირებს სასწავლო გარემოში
(მაგ., საკლასო ოთახი, სკოლის დერეფანი, სკოლის ეზო) ობიექტების დანიშნულებასა და მათ მდებარეობას საკუთარი თავის
მიმართ (მისგან: შორს - ახლოს, ზემოთ - ქვემოთ, წინ - უკან, მარჯვნივ - მარცხნივ);
●ხატავს სასწავლო გარემოს შესაბამისი ობიექტებით (მაგ., სკოლის შენობა,
ეზო, საკლასო ოთახი).
|
შთაბეჭდილებების
გახსენება,
წიგნზე
მუშაობა, საკლასო
დისკუსია,
როლებიანი
თამაში,
გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
რეზინის ზონარი,თაბახის
ფურცლები, მაკრატელი, წებო,
ფლომასტერები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
41
|
ნიკოლოზი
და მაია
ზოოპარკში
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მუშაობა
სახელმძღვანელოზე
გაკვეთილის
შეჯამებალის
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
მაკრატელი, წებო
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
42
|
ჩვენი
ზოოპარკი
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს
ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მუშაობა
ჯგუფებში, წიგნზე
მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
სათამაშო
ცხოველები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
გაზაფხული
|
|
|
2სთ
|
|
|
|
|||||||
43
|
გაზაფხულის
მობრძანება
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ.,
ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი,
ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მოთხრობის
მოსმენა და წელიწადის დროის ამოცნობა.
საუბარი
გაზაფხულზე, ტამაში
,,გაზაფხულის
თვეები’’
მუშაობა
სახელმძღვანელოზე,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.
მასწავლებლის
წიგნი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
44
|
გაზაფხული
ჩვენს ეზოში
|
ბუნ.I.1.მოსწავლეს შეუძლია
გააცნობიეროს შეგრძნების ორგანოების მნიშვნელობა გარემოს აღქმაში.
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●შეგრძნებებს უკავშირებს შესაბამის
ორგანოებს;
●ცხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
(მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში
მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)
და ეძებს პასუხებს.
|
მუშაობა
ჯგუფებში, წიგნზე
მუშაობა,ლექსების
კითხვა
გაზაფხულის
თემაზე, გაკვეთილის შეჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფერადი
ფანქრები.თაბახის
ფურცლები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
მზე,
მთვარე
ვარსკვლავები
|
|
|
2სთ
|
|
|
|
|||||||
45
|
მოგზაურობა
კოსმოსში
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე-ღამის მონაცვლეობასთან დაკავშირებული
მოვლენები.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●ბუნებაში ან ილუსტრაციებზე ამოიცნობს ციურ სხეულებს (მზე, მთვარე, ვარსკვლავები);
●აღწერს საკუთარი აქტივობების მონაცვლეობას
დღე-ღამის განმავლობაში და უკავშირებს კონკრეტულ
დროს (მაგ., დილის 9 საათი - სწავლის დაწყება, საღამოს 6 საათი - საყვარელი ტელეგადაცემა);
|
წიგნზე
მუშაობა,
|
სახელმძღვანელო,
სამი
სხვადასხვა
ზომის
ბურთი
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
46
|
რა
მოხდება მზე რომ ჩაქრეს?
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მუშაობა
სიგნზე, თამაში
ბურთით,
გაკვეთილის შე-
ჯამება.
|
სახელმძღვანელო,
ფანარი,ბურთი, ფერადი
ფანქრები,
თაბახის ფურცლები
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ცხოველთა
სამყარო
|
|
|
6სთ
|
|
|
|
|||||||
47
|
ჩვენი
ოთხფეხა მეგობრები
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები)
ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
|
წიგნზე
მუშაობა, ცხოველებ-
ის
დაჯგუფება. გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
მაკრატელი, ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
48
|
შინაური
ფრინველები
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა,
შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის
საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
|
წიგნზე
მუშაობა, მუშაობა
ჯგუფებში,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
წებოვანი ფურცლები,
ფერადი
ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
49
|
ზოგი
დადის, ზოგი დახოხავს
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა,
შინაური ცხოველები, მწერები) ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის
საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
|
შესავალი
საუბრები, წიგნზე
მუშაობა,
თამაში მოცემული
ფიგურებით,
მუშაობა წყვილებში, გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები,
ფურცლები
ცხოველთა სახელებით.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
50
|
წყლის
ბინადრები
|
ბუნ.I.5.მოსწავლეს შეუძლია დაახასიათოს
დღე
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აღწერს ცხოველთა (მაგ., ღამურა, შინაური ცხოველები, მწერები)
ქცევას დღე-ღამის განმავლობაში, გადმოსცემს მისთვის საინტერესო ისტორიას და აკეთებს ჩანახატებს.
●თანაკლასელ-ებს უზიარებს საკუთარ დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა
და ცხოველებისადმი და ახასიათებს მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან– თვისებებით;
|
მუშაობა
სახელმძღვანელოზე,
მუშაობა
ჯგუფებში,
საკლასო
დისკუსია, გაკვე-
თილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
მაკრატელი, ფერადი
ფანქრები.წებო,
თაბახის
ფურცლები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
51
|
ფრინველთა
ხმები
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად
და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ
ნიშნებს;
|
წიგნზე
მუშაობა, მუშაობა დაფაზე, გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები,
დაფა,
ცარცი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
52
|
პატარა
ექვსფეხა ცხოველები
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად
და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ
ნიშნებს;
|
მუშაობა
წიგნზე, ჯგუფური
მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯა-
მება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები,
ასანთის
ღერები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
მცენარეები
|
|
|
4სთ
|
|
|
|
|||||||
53
|
რა
ამშვენებს მინდორს?
|
ბუნ.I.2.მოსწავლეს
შეუძლია აღწეროს ორგანიზმები გარეგნული ნიშნების
მიხედვით.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აჯგუფებს ორგანიზმებს მცენარეებად
და ცხოველებად და აღწერს მათ განმასხვავებელ
ნიშნებს;
●ხოველების და მცენარეების მრავალფეროვნების გამოსავლენად სვამს კითხვებს
(მაგ., ერთნაირია თუ არა სკოლის ეზოში
მდგარი სხვადასხვა ხის ფოთლები?)
და ეძებს პასუხებს.
|
სურათის
აღწერა, მუშაობა
წიგნზე,
თამაში ყვავილების
ამოცნობაზე,
ჯგუფური
მუშაობა,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები, წებო, მაკრატელი, ყვავილების თაიგული ,
დიდი
ფორმატის ქაღალდი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
54
|
მოვუაროთ
ყვავილებს
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●თანაკლასელებს უზიარებს საკუთარ
დამოკიდებულებას საყვარელი ნივთების, მცენარეებისა და ცხოველებისადმი და ახასიათებს
მათ მისთვის გამორჩეული ნიშან – თვისებებით;
|
საუბარი
როგორ მოვუაროთ
ყვავილებს?
, თამაში ყურადღების გასავარჯიშებლად. მუშაობა
წიგნზე,
გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
ყვავილები,თაბახის
ფურცლები,
ფერადი ფანქრები, მაკრატელი, წებო.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
55
|
ჩვენი
ტყე
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა
●განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების
სახით გადმოცემს საკუთარ განწყობას კონკრეტული
გარემოს მიმართ;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს
ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);
|
საუბარი ტყის შესახებ, წიგნზე
მუშაობა,
გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
მაკრატელი, წებო,
ფორმატის
ქაღალდი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
56
|
ტყის
ბინადრები
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა
●განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების
სახით გადმოცემს საკუთარ განწყობას კონკრეტული
გარემოს მიმართ;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს
ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას (მაგ., საყოფაცხოვრებო ნარჩენების განთავსება);
·
|
შეეშალა მხატვარს? წიგნზე
მუშაობა
ჯგუფებში
,,ნადირის
დაბინავება ტყეში’’
გაკვეთილის
შეჯამება
|
წიგნი,
მაკრატელი, წებო,
ფორმატის
ქაღალდი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
|
თემა:
ზაფხულიც
მობრძანდა
|
|
|
3სთ
|
|
|
|
|||||||
57
|
ზაფხულიც
მოვიდა
|
ბუნ.I.6.მოსწავლეს შეუძლია ლოკალური გარემოს აღწერა.
|
|
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●აგროვებს ბუნებრივ სხეულებს (მაგ.,
ქვები, გირჩები, ნაყოფები), აჯგუფებს მათ თვალსაჩინო ნიშნის მიხედვით (ფერი,
ფორმა, ზომა, სიმძიმე ან სიმაგრე) და აღწერს მათ;
●აკვირდება და აღწერს მის გარშემო
არსებულ ობიექტებს;
●დაკვირვების საფუძველზე აღწერს ლოკალურ გარემოს და ქმნის ნახატებს.
|
მოთხრობის
მოსმენა და წელიწადის დროების ამოცნობა, საუბარი ზაფხულზე.
მუშაობა
ჯფუფებში, წიგნზე
მუშაობა.
გაკვეთილის შეჯამება.
|
წიგნი,
ფერადი ფანქრები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
58
|
ექსკურსია
კლასის ტყეში
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ
გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს
ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას (მაგ.,
საყოფაცხოვრე-ბო ნარჩენების განთავსება);
|
საუბარი
ექსკურსიის შესახებ.
მზადება
ექსკურსიისთვის, წარმოსახვითი მოგზაურობა კლასის ტყეში.
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
თაბახის
ფურცლები,ფერადი
ფანქრები,
ზურგჩანტა, ექსკურსიისთვის საჭირო
ნივთები.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
59
|
ბუნებაში
ქცევის წესები
|
ბუნ.I.8.მოსწავლეს შეუძლია საკუთარი
გარემოსადმი დამოკიდებულების გამოხატვა.
|
|
შედეგი
თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
●განასხვავებს სუფთა და დანაგვიანებულ
გარემოს, სიტყვიერად ან ჩანახატების სახით გადმოცემს საკუთარ განწყობას კონკრეტული გარემოს მიმართ;
●იცავს გარემოში სისუფთავეს და აღწერს
ამ მიზნით საკუთარი ქმედების მნიშვნელობას (მაგ.,
საყოფაცხოვრე-ბო ნარჩენების განთავსება);
|
მუშაობა
ჯგუფებში, მცირე ექსკურსია ბუნებრივ გარემოში,
გაკვეთილის
შეჯამება.
|
დაფა,
ცარცი, ჰიგიენური ხელთათმანი, ზურგჩანთა
ფოტოაპარატი.
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
60
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
6162
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
63
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
64
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
65
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
66
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
67
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
68
|
სარეზერვო
გაკვეთილები
|
გავლილი
მასალის განმეორება
|
|
შესწავლილი
თემების შესახებ ცოდნის სისტემაში მოყვანა
|
საუბარი,
კითხვა-
პასუხი
|
წიგნი
, რვეული დაფა , ცარცი
დამხმარე
ლიტერატურა
ი.გოგებაშვილის
,,საგანძური’’
|
განმავითარებელი
კომენტ-არი
|
|||||||
Комментариев нет:
Отправить комментарий